
Operation blev det iaf så efter en del googlande fick jag tag i den här länken http://www.odometergears.com/subpages/E39_Headlight_FAQ.pdf
Mycket utförlig instruktion över hur man opererar denna typ av lysen. Första steget är att "baka" dom i ungnen på 100° i typ 10 minuter..

Lite krångligt var det men inte så farligt, till slut fick jag upp dom iaf och..

Boardmonitorn jag fick tag i såg fin ut och skärmen är helt repfri, men knapparna var lite skitiga så jag gjorde en noggrann rengöring av dom...


Sen senast jag uppdaterade här så har jag också fått tag i den mycket specifika olja som ska i växellådan - Esso LT 71141. Bmw skulle ha 1350kr för 2 liter av den då dom bara hade den på 20 liters dunk för 6000kr. Peugeot däremot tog 220kr för 2 liter :D
Tändstift har jag också fått tag i nu, NGK Laser Platinum - jätte fina grejer =)
En huv har jag nu också, en grå men jag hade ändå tänkt att lacka den. Ska utnyttja mina kontakter lite sen när lackering ska ske.
Juste, idag fick jag tag i en äkta M-tech front med dimljus, så de enda jag inte har till bilen nu är sidospeglarna + lite detaljer till fronten som ej var komplett.
Imorgon ska jag fixa lite mer på bilen och sätta dit lite ordentliga grejer, så mina "grannar" i garaget ser att det faktiskt händer något med bilen. Nästa uppdatering här sker alltså inom kort.
Såg att jag visst hade haft 165 unika besökare här på bloggen en dag för ett tag sen, trevligt =)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar