tisdag 6 oktober 2009

Typ olja liksom

Hejhopp, det har inte hänt så jätte mycket nu på sista tiden men jag har fått till att byta olja och filter iaf. Mobil 1 0w-40 för att lyxa till det lite när det va så länge sen sist.. + ett vanligt Mahle filter från mekonomen. Inga problem här inte, lät den stå ett tag på tomgång för att få upp lite temp. lossade bulten och filter och lät den rinna av sig i en halvtimme ungefär. Drog dit en ny avtappningsbult med.

Annars så är det en del att stå i med studierna och bilen kommer faktiskt i andra hand här. Har en tenta som kommer upp nästa vecka :( Men man kan ju inte plugga hela tiden (verkligen inte jag) så jag har köpt 7 liter av Esso Lt 71141 och beställt oljefilter/oljesil till tomatlådan samt oljetrågspackning. Detta ska jag försöka få bytt nu i helgen så ska vi se att bilen går helt cleant sen utan att slira något. Är ju inte helt enkelt att byta olja på en sån här låda då det krävs att temperaturen på oljan är ca ganska exakt 40° för att få rätt nivå. Men det ska nog inte vara några problem. Vi hörs! eller iaf jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar