onsdag 16 december 2009

Besiktning: Check! Böter: Check!

Ja är bilen där den hör hemma igen, på vägarna! Besiktningen gick galant så när som på parkeringsbromsen som jag missat att testa överhuvudtaget, är visst vanligt att den blir lite slapp med tiden på Bmw e39 (som karossen heter). Den fick jag ta och justera så nu tar den på 3-4 hack. Annars var papprena helt cleana med bromsvärden som var exakt samma för hjulparen (naturligtvis mer på det främre hjulparet) och avgasvärdena hade knappt nån avvikelse alls. "En mycket fin bil du har" fick jag som kommentar innan jag åkte.

Sen senaste uppdateringen här har jag också lyckats få böter... och det är inte för fortkörning.
I och med att jag hade en sprucken reg.plåt i fram tänkte jag att jag skulle beställa nya skyltar och sätta på. Därför ville jag då inte göra hål o fronten bara för att ha skylten där en liten stund och sedan behöva göra ny hål hade jag skylten i framrutan så att den var synlig. Väl medveten om att det inte riktigt är okej att ha den så. (Hade faktiskt tejpat upp skylten lite kvickt inför besiktningen men tog bort igen då jag tänkte det är bättre den ligger i rutan än att riskera tappa den helt) Sen fick jag då tillslut avi'n för att kunna åka till posten och hämta ut de nya skyltarna. Åkte in till universitetet på morgonen och åkte sedan mot posten. Svänger ut på Råbyleden i Uppsala och där står såklart han däradär i rödljuset i motsatt riktning. Oh no tänker jag medan pulsen stiger.. Åker vidare nån kilometer och tänker skönt han vände inte, vips så va han där några bilar bakom mig och strax efter blinkade han in mig.

Pratade på ett bra tag med honom och berättade typ allt om bilen, varför regsklten inte va där den skulle och att jag var på väg till posten för att hämta ut de nya skyltarna nu samt visade upp avi'n jag fått kvällen innan. Kar'n i uniform med pistol i bältet säger då: "Jag köper inte ditt argument"
...........................................
– Nehe okej alltså vad är det..
– Nej de hjälper inte jag kommer skriva ut den hör o-boten nu i alla fall.
1500kr..

Hur trög får man vara tänker jag. Visst skylten satt inte där den skulle men är det nån gång man kan få "slippa undan med en varning" så är det väl nu??
Talade sedan men en annan polis nere på polishuset som också var lite förundrad över detta. Han tyckte jag skulle gå vidare med det till tingsrätten med det men det visade sig att eftersom jag skrivit på boten så är det försent. Han sa också att han brukar fråga om man accepterar boten innan han skriver ut sina men nån sån fråga fick inte jag " skriv på här" sa han istället. Så kom ihåg skriv inte på om det inte är något du accepterar. Detta gäller i och för sig alltid för allting...

Iaf så är det en galet trevlig bil ja fått ihop och njuter till fullo när jag kör den, AWSD är den utrustad med som bara den! Motorn och draget är helt underbart och den ligger riktigt fint på vägen, mycket bättre än vad jag först hade väntat mig!
Lite småhalt är det dock att köra nu på snön som kommit utan antispinn som jag inte fått ordning på än samt vinterdäcken i bak är inte direkt het nya. Vinterfälgarna för övrigt är jag riktigt nöjd med, 17" som var snyggare än jag väntat mig!
Rattvärme är guld! Tar knappt en minut för ratten att bli riktigt go'

Har ännu inte fått till att ta några ordentliga bilder på bilen men det är på väg!

Lite mera update kommer alltså om inte så galet länge, håller också på med en lösning för ljudet som jag tror kan bli riktigt grym! Lite innovativt nytänk från min sida =)

AWSD = Automatic Smile When Driving

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar